Wonga
Pożyczanie na poziomie

W połowie 2019 roku wprowadziliśmy nową platformę komunikacji dla marki Wonga - firmy oferującej pożyczki. Jej naczelnym zadaniem było repozycjonowanie związane z nową strategią biznesową - a w praktyce odsunięcie percepcyjne marki od grupy firm pożyczkowych kojarzonych z desperacją i chwilówkami, w stronę kategorii bankowej, która produktowo znajduje się bliżej oferty Wonga.

Platforma “Pożyczanie na poziomie” miała zwrócić uwagę na jakość produktu pożyczkowego w ofercie WONGA. Na brand hero, który miał podkreślić dojrzałość, wiarygodność i jakość oferty wybraliśmy Piotra Fronczewskiego.

Kampania zaczęła się od swoistego manifestu nowej kultury pożyczania a kampanie produktowe w drugiej fazie akcentują poszczególne cechy, konkretnych rozwiązań. Na kampanię składały się serie spotów w telewizji i on-line oraz kontekstowo targetowana kampania digitalowa. W zależności od touchpointu i kontekstu oferowanego produktu, dopasowywaliśmy tonality kreacji oraz jej główny przekaz.

Dzięki temu w spotach promujących produkty Wongi oraz w kampanii digital udało nam się wypracować serie zapamiętywanych porównań “Gdyby Wonga…”, które znacząco zwiększyły wskaźniki jakościowe w oczach konsumentów oraz pozytywnie wpłynęło na zauważalność.